کشف یک سپر نامرئی در اطراف زمین

دانشمندان از کشف سپر حفاظتی نامریی در اطراف زمین خبر داده‌اند که اگر وجود نداشت ذراتی موسوم به «الکترون‌های قاتل» اثری از حیات روی زمین باقی نمی‌گذاشتند. 

به گزارش مهر، این کشف مهم توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه کلورادو صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود با استفاده از آن، روند مطالعات علمی مرتبط با فضای خارج زمین دستخوش تغییر شود.

به گفته دانشمندان این دانشگاه، سپر تازه کشف شده در ارتفاع 11 هزار کیلومتری زمین مستقر بوده و مانع از اصابت الکترون‌های قاتل به زمین می‌شود که تقریبا با سرعت نور در حرکت هستند.

پیش از این مشخص شده بود که این ذرات برای سلامت فضانوردان و ماهواره‌های فعال در اطراف زمین تهدیدی جدی به شمار می‌آیند. همچنین مشخص شده که این ذرات باعث خوردگی سیستم‌های فضایی در جریان وزش توفان‌های شدید خورشیدی می‌شوند.

دانشمندانی که موفق به شناسایی این سپر حفاظتی شده‌اند پیش از این تصور می‌کردند که الکترون‌های به شدت باردار که با سرعت خیره‌کننده 100 هزار مایل بر ثانیه در اطراف زمین سیر می‌کنند به نحوی وارد اتمسفر زمین شده و در برخورد با مولکول‌های هوا نابود می‌شوند.

اما مشاهدات اخیر دانشمندان دانشگاه کلورادو که با استناد به کاوشگر فضایی ناسا به دست آمده نشان می‌دهد اساسا این ذرات راهی به مرزهای زمین پیدا نمی‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد